Triger Kayışı Nedir ? Ne İşe Yarar ? Ne Zaman Değişir ?
Triger Kayışı Nedir ? Ne İşe Yarar ? Ne Zaman Değişir ?
Motorunuzun triger kayışı arabanızdaki en önemli bakım öğesidir. Bu bileşen hayaletten vazgeçtiğinde ve kendiniz tamir etmenin ne kadar zor olursa ne olur?
Triger kayışı Nedir?
Bir zamanlama kayışı, krank ve eksantrik millerinin düzgün zamanlamasını korumak için motorunuzun bir tarafı boyunca belirli bir konfigürasyonda yerleştirilen oluklu kemerdir. Esasen, motorun üst yarısını (silindir kapağı, valfler) alt yarıya (krank karteri, pistonlar) senkronize tutar.
Benim arabamın triger kayışı var mı?
90'lı yıllardan ve daha büyük bir arabanız varsa, olasılıklarınızda bir triger kayışınız var demektir. Audi gibi bazı yeni otomobil üreticileri hala motor tasarımlarında triger kayışları kullanıyor ancak uzun süredir birçok üretici teoride motor ömrü boyunca süren metal triger zincirlerine geçtiler. Tavsiyem, kullanım kılavuzuna başvurmak ve bakım programını aramak olacaktı. Eğer elinizde yoksa Google olun. Listelenen bir zamanlama kemeri servisini görmüyorsanız, bir zamanlama zinciriniz var demektir.
Triger kayışını Ne Zaman Değiştirmeliyim?
İmalatçılar, triger kayışı değiştirilmesi için çeşitli programlar ve tedbirler uygularlar, ancak kurallar 90.000 km veya 5 yıl olup hangisi önce gerçekleşirse.
Zamanlama Kemerim Takılırsa Motorum Güvenli mi?
Bu değişir. İki tür motor zamanlaması yapılandırması vardır: parazit ve parazitlenme yok.
Girişim tipi bir motor, vana strokunun ve piston strokunun silindirdeki aynı alanı kapladığı anlamına gelir; bu nedenle, triger bandı aslında farklı zamanlarda yaptıkları için birbirlerine çarpmamalarını sağlar. Triger kayışı takılırsa, birbirlerine girerler, bükülmüş valflere (en yaygın), silindir kafasına veya eksantrik mili hasarına ve muhtemelen piston ve silindir duvar hasarına neden olurlar. Bir müdahale motorundaki kenarlı bir kayıştan herhangi bir hasar oluşmaması mümkün olsa da böyle bir durum pek olası değildir.
Girişim olmayan bir motorda pistonlar ve valfler aynı boşluğu doldurmaz, bu nedenle triger kayışı takılırsa hiçbir valf veya silindir hasarı oluşur. Sadece yeni bir kemer takın ve motor teorik olarak normal bir şekilde sürer.
Triger kayışı Değiştirme Maliyeti Ne Kadar?
Zamanlama kemeri hizmetleri bazı araçlarda binlerce liraya kadar pahalı olabilir. Tipik bir iş yaklaşık 450 tl olurdu.
Triger kayışı satın almak için linke tıklayın.
Motorunuzun triger kayışı arabanızdaki en önemli bakım öğesidir. Bu bileşen hayaletten vazgeçtiğinde ve kendiniz tamir etmenin ne kadar zor olursa ne olur?
Triger kayışı Nedir?
Bir zamanlama kayışı, krank ve eksantrik millerinin düzgün zamanlamasını korumak için motorunuzun bir tarafı boyunca belirli bir konfigürasyonda yerleştirilen oluklu kemerdir. Esasen, motorun üst yarısını (silindir kapağı, valfler) alt yarıya (krank karteri, pistonlar) senkronize tutar.
Benim arabamın triger kayışı var mı?
90'lı yıllardan ve daha büyük bir arabanız varsa, olasılıklarınızda bir triger kayışınız var demektir. Audi gibi bazı yeni otomobil üreticileri hala motor tasarımlarında triger kayışları kullanıyor ancak uzun süredir birçok üretici teoride motor ömrü boyunca süren metal triger zincirlerine geçtiler. Tavsiyem, kullanım kılavuzuna başvurmak ve bakım programını aramak olacaktı. Eğer elinizde yoksa Google olun. Listelenen bir zamanlama kemeri servisini görmüyorsanız, bir zamanlama zinciriniz var demektir.
Triger kayışını Ne Zaman Değiştirmeliyim?
İmalatçılar, triger kayışı değiştirilmesi için çeşitli programlar ve tedbirler uygularlar, ancak kurallar 90.000 km veya 5 yıl olup hangisi önce gerçekleşirse.
Zamanlama Kemerim Takılırsa Motorum Güvenli mi?
Bu değişir. İki tür motor zamanlaması yapılandırması vardır: parazit ve parazitlenme yok.
Girişim tipi bir motor, vana strokunun ve piston strokunun silindirdeki aynı alanı kapladığı anlamına gelir; bu nedenle, triger bandı aslında farklı zamanlarda yaptıkları için birbirlerine çarpmamalarını sağlar. Triger kayışı takılırsa, birbirlerine girerler, bükülmüş valflere (en yaygın), silindir kafasına veya eksantrik mili hasarına ve muhtemelen piston ve silindir duvar hasarına neden olurlar. Bir müdahale motorundaki kenarlı bir kayıştan herhangi bir hasar oluşmaması mümkün olsa da böyle bir durum pek olası değildir.
Girişim olmayan bir motorda pistonlar ve valfler aynı boşluğu doldurmaz, bu nedenle triger kayışı takılırsa hiçbir valf veya silindir hasarı oluşur. Sadece yeni bir kemer takın ve motor teorik olarak normal bir şekilde sürer.
Triger kayışı Değiştirme Maliyeti Ne Kadar?
Zamanlama kemeri hizmetleri bazı araçlarda binlerce liraya kadar pahalı olabilir. Tipik bir iş yaklaşık 450 tl olurdu.
Triger kayışı satın almak için linke tıklayın.
Yorumlar
Yorum Gönder